Nie dość że to jest zaprzeczenie wszystkich trzech czesci. To jeszcze zagadki są łatwe a fabula z poczatku nawet interesujaca to pozniej sie zanika i nie wiadomo o co chodzi.
Ta część była na siłę i powstała tylko dlatego, bo była petycja fanów o kolejną część z powodu smutnego zakończenia trylogii.
4 część niczego nie przekreśliła. Wszystkie wydarzenia z trylogii zdarzyły się, ale ostatecznie działania bohatera z 4 części nie zmieniły smutnego zakończenia jakie nie spodobało się fanom trylogii.
Generalnie pierwsze trzy części Deponia są naśladownikami w kwestii bohatera, dialogów, humoru takich point and click jak np:
Secret of Monkey Island 1990, Monkey island 2 1991,Curse of Monkey island 1997,
Gabriel Knight 1993, Broken sword 1996, Broken sword 2 1997.
Oczywiście najbardziej trylogia Deponia przypomina pierwsze trzy części Monkey island :)
Z najlepszych point and click polecam najbardziej zagrać w te:
Secret of Monkey Island 1990 aka remaster Special Edition 2009
Monkey island 2 1991 aka remaster Special Edition 2010
Curse of Monkey island 1997
Gabriel Knight 1993 aka remaster z 2014
Broken sword 1996
Broken sword 2 1997
Indiana Jones and The Fate of Atlantis 1992
Day of the Tentacle 1993 aka remaster z 2016
The Longest Journey 1999
Syberia 2002
Syberia 2 2004
The Neverhood 1996
Leisure Suit Larry 7: Love for Sail 1997
Grim Fandango 1998 aka remaster z 2015
Black Mirror 2003
Still Life 2005
Gray Matter 2010
Deponia 2012
Chaos of Deponia 2012
Goodbye Deponia 2013